Нейролента - подборка новостей о нейронных сетях, ChatGPT

Unity 6 наперевес с ИИ в виде Sentis

Unity 6 наперевес с ИИ в виде Sentis.

https://blog.unity.com/engine-platform/unity-6-preview-release

В шестерку напихали много чего, но нас ведь интересуют ИИ-фишки прежде всего.

Если вкратце, то теперь вы можете брать модели с Hugging Face, ужимать их и присовывать в свои проекты. Чтобы они крутились локально, могли взаимодействовать друг с другом, управлять персонажами, распознавать картинки и пр.

Я стал переводить и понял, что по английски звучит понятнее, вот держите:

The Unity 6 Preview ships with Unity Sentis, a neural engine for integrating AI models into the runtime. Sentis makes new AI-powered features possible, like object recognition, smart NPCs, graphics optimizations, and more.

We now support AI model weight quantization (FP16 or UINT8) in the Unity Editor if you want to reduce your model size by up to 75%. Model scheduling speed was also improved by 2x, along with reduced memory leaks and garbage collection. Lastly, we now support even more ONNX operators.

Now you can instantly find “grab and go” AI models for Unity Sentis from Hugging Face to ensure easy integration. We introduced a new Functional API that helps to build, edit, and chain AI models.

Ждем ответочки от Эпика.

И кстати, Mattew Bromberg, former EA and Zynga Executive назначен новым CEO Unity.
https://youtu.be/SExCOuTggCQ?t=1005